Tuesday, February 14, 2012

Vraag: wij zijn hufteriger in het verkeer?

Letselschade Advocaten


Primaat vs primaat
Je zou het bij het zien van onderstaande video wel gaan denken..

In het Belgische Damme, vlak over de grens, was het lokale Zeeuwse sufferdje een paar stomvervelende sfeerbeelden aan het maken van wat er zich afspeelde op een stukje natuurijs (weinig). Ondertussen speelde zich even verderop het volgende tafereel af: twee automobilisten staan tegenover elkaar op een brug met plek voor 1 auto. Uiteraard wil geen beiden wijken, je zou mekaar eens een keer de ruimte geven, dat staat je testosteron natuurlijk niet toe.

Terwijl we al halverwege de actie zijn wordt de cameraman ook eens wakker en dus kunnen we nog even van het eindspel genieten. Kort samengevat gaat hier het recht van de sterkste op, waarbij de Mercedes het moet afleggen. Move, bitch, get out of my way. Echt of fake? Oordeel zelf:

Als het zich in Belgie afspeelt, waarom zou het dan (de moeite waard zijn) om het in het nederlands uit te zenden (ipv vlaams)?

@bmwalpina: Omdat het ‘Ollanders waren die het gefilmd hebben…

@Esprit_de_Flandre: Nederlanders, godverdomme, Nederlanders.

Hollanders komen maar uit twee provincies.

@bozewolf: lekker taalgebruik… Doe dat lekker thuis ofzo, maar hou je hier een beetje in… En sorry, ik zeg het ook welleens ja

@bozewolf: Ik vermoed dat hij liever potverdriedubbeltjes had gezien.

@E34M5Touring: Eigenlijk is het best nobel van bozewolf.. hij zegt god, verdom mij! Niets mis mee…

@autogedrocht: wees er trots op…

@prominent: Waarom is een onpersoonlijke belediging aan het adres van iets wat hoogstwaarschijnlijk helemaal niet bestaat een probleem voor jou?

Bij welke logica meen jij daar recht op te hebben?

@prominent: Kijk, dat is nou een echte belediging!

En ik maar denken dat je ‘t verschil niet kende… :)

@bozewolf: gaat niet om recht hebben oid maar gewoon een stukje respect voor je medemens/ mede bloggers

@Lotus-Omega: Ik ben wat dat betreft geen apologeet. Jullie willen respect in de vorm van dat ik niks mag zeggen over iets dat ik bespottelijk vind.

Dat krijg je niet van mij. Dat hij dan mensen stakkers vindt onderschrijft zijn idee van “respect geven en nemen” (vooral dat nemen) erg goed.

Ik heb niemand persoonlijk beledigd. Als jij je persoonlijk aangesproken voelt omdat ik vloek, well too bad.

@bozewolf: Helemaal mee eens. Het feit is dat Prominent er voor kiest zich aangesproken te voelen en vervolgens zelf iemand beledigt. Dat allemaal omdat er zogenaamd taboe ligt op ‘God’.. Ook niet mijn cup of tea

@bozewolf: Aaargh! Boze Wolf, jij bent stout! Ik voel mij persoonlijk beledigd! Boehoehoe!

Stoute Boze Wolf, zomaar Godverdomme tegen mij zeggen, alleen maar omdat ik ‘Ollanders ‘Ollanders noem. Ik ga het zeggen tegen Jezus, en dan komt ie een bliksemschicht in je h°l steken!

Of nee, wacht, das een andere dude die dat doet. Nu ja, whatever, ik laat hem al z’n vriendjes meebrengen als ie terugkomt en dan ga jij wat meemaken hoor…

Ah komaan, dit willen we toch allemaal soms zelf eens toepassen. Alleen overwint bij de meesten het gezond verstand. Gelukkig maar!

Bullbar gebuiken waarvoor hij bedoeld is, niks mis mee dunkt me!

@alcantara: jij komt bij serieus elk topic dat ik lees met van dit soort rare comments, heb jij een aandachts tekort ofzo? of ben je gewoon gestoord?

@hahahi20: ik denk dat jij de internets te serieus neemt.

@alcantara: of hij houd er niet van om dit soort buitegengewone reacties :p

het is wel zo dat we wel vaak kritiek op het rijgedrag van Frankrijk, Italie en Spanje en Engeland enso maar dat wij ook steeds onveilger rijden. en dit soort dinge komen wel vaker voor in Frankrijk, Italie, India, China, Rusland etc

Heb die nijging zelfs inderdaad ook weleens, gelukkig heb ik en de meeste mensen wel zelfbeheersing

Zelfbeheersing? Gezond verstand?

Nee, bang voor schade aan je auto…

Tja de mercedes had in principe voorrang maar kan me wel voorstellen dat je een mercedes gewoon niet graag voorang geeft want dat zijn bijna net zulke achterlijke aso’s als BMW-rijders

@rooster: Ja want elke BMW rijder is een Aso die standaard mensen van bruggen afdrukt…..

@E34M5Touring: Och ze zullen niet allemaal constant mensen van bruggen duwen maar dat elke BMW rijder een aso is, daar geeft ik je helemaal gelijk in.

@rooster: idioot, ik duw alleen maar roosters van de weg af, snap dat dan. Betekent natuurlijk niet dat ik iedereen van de weg af duw :) al lijkt dat voor jou wel zo te zijn!

@jzaero:
Jeetje jzaero, ik zou haast denken dat jij niet in een BMW rijdt omdat die mensen over het algemeen een armzalig gevoel voor humor hebben. :)

@rooster: hahaha met een naive en stereotype instelling kom je ook niet ver ;) dream on mate, you don’t know what you are missing.

@rooster: heb jij ooit als eens zelf een BMW of met een auto gereden?

@White_Lightning:
Haha je bedoeld waarschijnlijk dat ik wat betreft mijn armzalige gevoel voor humor best zelf in een BMW zou kunnen rijden maar helaas, ik ben er gewoon niet lomp en onbenullig genoeg voor. Dus nee nooit een BMW gereden.

@rooster: wat voor troep rijd jij dan?

@jzaero:
Hahaha dat klink al meer als een BMW rijder. Als het geen BMW’is dan is het troep. Heerlijk als je zo simplistisch zwart wit kan denken? ;)
Ik rij overigens in een volvo. :)

@rooster: Ah Volvo bestuurder…. de Keizers van het onnodig links rijden. Met of zonder Golden Retriever achterin??

@E34M5Touring:
Neuh geen golden retriever maar wie weet komt tie nog (zit volgens mij standaard bij sommige type volvo’s). Maar wat is er mis met linksrijden? links is het vaak rustiger dus dan daar lekker toeren met 104 km/u op de cruiscontrol waar je 120 mag. hoedje op, pijp in je mond en de radio op de regionale bejaardenzender. lekker hoor. ;)

@rooster: Nooit bang voor een hockeystick in je nek bij hard remmen??

@jzaero:
Inderdaad. Trouwens over boten gesproken: mensen met een boot zijn ook erg. beetje arrogant voorbij komen tuffen met hun veredelde roeiboot en alle automobilisten maar wachten voor de open brug omdat de mast van dat strontvlot net 1 centimeter te hoog is. gelijk torpederen dat volk :)

@rooster: Zijn we het toch in ieder geval met een ding eens.

@rooster: Is het overigens niet simplistisch blauw wit? Als je beetje met de BMW rijders mee wilt gaan..

mensen met zo’n overmaatse 4?4 hebben meestal een klein pietje vandaar hun gefrustreerde gedrag.

@tony500: mensen met bovenstaande soort reacties hebben vaak een erg armoedig en zielig leven, vandaar dit soort misgunnende reacties..

Naar mijn mening word het wel asocialer, in ieder geval als fietser, laatst had ik iemand die express een fietspad blokkeerde.

het was een weg uit een woonwijk, met zo’n verkeershuivel waar een fietspad overheen gaat, er kan dan een auto staan, maar als er 2 achter elkaar dan staat de achterste op het fietspad; dus ik kom aanfietsen, maak oogcontact met de bestuurder die lanzaam aan komt rijden( doe ik altijd want dan kun je zien of mensen je wel zien aankomen, zodat je voorang krijgt en niet van je fiets gereden word) die man ziet mij, en geeft zo een dot gas en stopt midden op het fietspad.

dus ik moest plat op mijn rem gaan staan, en wat schoot hij er mee op?? helemaal niks, de auto voor hem kon niet afslaan, dus hij stond er nog wel even

@hahahi20: Het recht van de sterkste!

@Jokkebrok: gelukkig denkt het wetboek daar anders over :)

@hahahi20: Gewoon tegen zn deur aan fietsen en zeggen dat je niet op tijd kon remmen :P

@bozewolf:
inderdaad, volgende keer gewoon vol in zijn deur fietsen en zeggend at je niet had verwacht dat hij op het fietspad ging staan.

auto zit altijd fout…

tja, sommigen zien het verkeer echt als een jungle waar de wet van de sterkste geldt

Eventjes melden dat de 4?4 voorrang heeft op dat punt (brug van damme richting dudzele / knokke over de Damse Vaart). Het feit is dat er maar plaats is voor 1 wagen en dat er vaak bepaalde mensen niet willen (wegens testosterongehalte meestal) voorrang verlenen aan degene die juist voorrang moeten krijgen. (ik wil ze niet over dezelfde kam scheren, maar meestal mercedes, bmw en audi-rijders…) het is inderdaad wel een overdrevenreactie de mercedes achteruit te duwen, al kan je niet zien of hij daadwerkelijk de mercedes raakt.

Ps: het is dit weekend, en de voorbije dagen ten strengste verboden te schaatsen op de damse vaart, op sommige plaatsen ligt er minder dan 6 cm ijs. De schaatsers maken dus ook een foutje :)

@thomasvdl: OBJECTION!: je hoort hem de mercedes raken

@thomasvdl: Hi Thomas, je maakt een foutje. Het is de Mercedes die voorrang geniet, niet de 4?4. Het verkeer die Damme verlaat krijgt voorrang op het verkeer dat Damme binnenkomt. Het gebouw dat je rechts ziet is de Estaminet Soetkin.

De Jeep doet niet alleen iets wat niet hoort, hij is nog eens duidelijk in fout qua voorrang ook.

urban jungle, in Belgie wordt dit altijd maar meer en meer duidelijk!

Whahaha, een vermakelijke actie ;)

Ach, dat soort volk komt vaak nog wel eens een verkeerde tegen.

ligt het aan mij… of zit er geen bestuurder in die mercedes?

Nee, ligt niet aan jou…..in Belgie mag de auto bestuurdersvrij op de openbare weg rijden.

@bowie: Bestuurdersvrij? Wait wut?

Christine? :D

Ik heb juist het idee dat we weer wat toleranter worden. Elkaar voor laten gaan als het druk is, wachten voor een zebrapad, dat soort dingen gaat beter vind ik. Bumperkleven is minder geworden, ritsen gaat aardig..
En aso’s heb je altijd en wie steekt er nooit uit pure frustratie z’n middelvinger op tegen een bejaarde of zo’n kutpuber die denkt dat de wereld van hem is?

Ach ja, het blijft absurd natuurlijk dat hij van de weg gereden wordt. Maar het lijkt er nou niet op dat die Mercedesrijder uit alle macht probeerde een confrontatie uit de weg te gaan. Gegokt en verkeerd gegokt zou ik zeggen, had ook een gek met een pistool kunnen zijn.

@mrs250: inderdaad ook het eerste wat in me opkwam. Er zijn plaatsen waar je dit niet doet zonder consequenties. Maar ja, wetteloosheid troef in belgenland. Zolang je niet te hard rijdt met je eigen nummerplaat kom je met zo’n beetje alles weg.

testostoron? Cholestorol! Nog nooit een slanke dame uit zo’n auto zien stappen.

Ik ken die weg, ligt in Damme (belgie)
Het brugje is er erg smal ( 1 wagen breed)
De mercedes heeft er voorrang ( zo duiden de borden het aan)
Dus de jeep moest eigenlijk achteruit.
Zelf heb ik er ook als stilgestaan halverwege de brug ( ik heb voorrang) terwijl er 5 anderen toch nog op dat brugje rijden….
Huftiger ? Jazeker!

Zo dat kost die jongen in die SUF toch zijn rijbewijs en heel veel geld ,en als tie niet uitkijkt ook een weekje cel.
Wie laatst lacht lacht best….

@norge: SUF?……. Sports Utility Fail??

hahaha :D dan kijk je raar als bestuurder van de Mercedes.. SUV trauma aan over gehouden..

maar abnormaal natuurlijk, ik vind het geen probleem om even terug te rijden, meestal.. kan ik weer wat extra meters rijden! :D moet je me wel in een goeie bui treffen.. kan ook vervelend zijn en dan blijf ik liever een hele week staan dan dat ik terug rij.. maar dat heeft iedereen wel eens toch?

we worden inderdaad hufterig ik heb nu net 5 rijlessen gehad en kom in bijna elke les wel in de situatie waarbij ik VOL in de remmen moet omdat iemand nog snel de weg opdraait waar ik voorrang had.

@the-budel-guy: Voorrang neem je niet, dat krijg je. Als je wat meer rij-ervaring op doet zul je al snel dit soort situaties eerder doorhebben en er beter op anticiperen.

Met 20.000km per jaar hoef ik slechts eens per jaar fors te remmen.

@smulders: euh hallo? Ben jij dan zo’n frisse jongen die terugschakeld naar de tweede bij elke kruising? Verkeersregels zijn er niet voor de sier. Geef je geen voorrang dan maak je kans op een zijdelingse impact en daar ga je mogelijk aan dood. Alleszinds is de kans groter. In het geval van een rasidioot diede wegcode aan zijn laars lapt, hopelijk voor hij of zij nageslacht kan voortbrengen. Darwin rules.

@heidekonijn: ??? Volgens mij begrijpen we elkaar niet…

Als ik een opgefokt Golfje van links zie naderen die met een veel te hoge snelheid aan komt scheuren, dan zal ik op zijn minst het gas loslaten, en waarschijnlijk ook remmen. Dan heb ik inderdaad voorrang, maar als ik het niet van hem krijg, dan zal ik het ook zeker niet nemen.

Defensief rijden heet dat. Nogmaals, voorrang neem je niet, dat krijg je….

@smulders: geen probleem met defensief rijden, maar ik zorg er wel voor dat genaamd golfje de ankers in kan. Regels zijn regels. Vooral voor haantjes en groentjes.

@smulders: Voorrang neem je inderdaad niet, dat krijg je. Maar persoonlijk probeer ik het wel af te dwingen. Dus als het lijkt alsof men mij geen voorrang geeft ga zo ver mogelijk in het nemen ervan zonder dat er zich gevaarlijke situaties voordoen. Temmen die hufters!

Held!!!

@makkie: tot hij het flikt met de verkeerde. Dan dode held.

@heidekonijn: Wou net zeggen :) de imbeciel die dit flikt bij de Mercedes komt nog wel een keer de verkeerde tegen.
Fantasiebeeld : hopelijk komt de bestuurder van de SUV een keer de verkeerde persoon tegen en hopelijk is die persoon dan de bestuurder van een Paramount Matador.

@house: of gewoon iemand die hem volgt en later even terugkomt met wat vrienden.

Religieuzen die respect eisen voor hun dogma’s en doctrines, altijd erg sneu.

wat een CO2 lul

;-)

Hoe en waarom zou dit fake zijn? Ben jij ook fake, smoke?

@p993: superfake! En misschien is het wel voor de Belgische bananasplit? Weet jij veel…

Ik rijdt altijd rechts, meest rustig. Constant 120, nooit hoef ik af te remmen. Komt er links een Seat, Audi, BMW, Volkswagen voorbij zetten allemaal bumper klevers, vol in de remmen. Wat een asociale weggebruikers.

Liever veilig thuis dan dat ik op de linkerbaan in zo’n Audi zit en die opeens moet remmen omdat iemand anders plotseling moet remmen en je in zijn/haar kofferbak zit!

Soms zie ik 5 aso’s op elkaar kleven, en maar remmen en mensen van de weg duwen. Je kunt in Nederland bijna niet meer harder rijden dan 130. Misschien op sommige stukken wel, maar niet op een 2 baan snelweg. Je kunt immers niet op tijd remmen als er een wilt inhalen.

Dan die brug aso in die SUV, die is gewoon fout. En raakt die Mercedes wel degelijk. Doorrijden na ongeluk. Strafbaar? Maar de Mercedes had in mijn ogen moeten wachten omdat de SUV gezien deze beelden al op de brug reed.
Of de SUV is wanneer de SUV er nog niet was, de Mercedes al op de brug reed, is de SUV gewoon asociaal de brug opgereden omdat hij groter is en denkt voorrang te hebben.

Jammer dat de camera dit te laat heeft opgemerkt!

Wat taalgebruik betreft, zijn sommige mensen erg gevoelig, maar daar hoef je in godsnaam geen rekening mee te houden in een vrij land, waar religieuzen die respect eisen voor hun god, geen respect terug tonen.. Daarin volg ik Kempenaer! Vrijheid van mening uiting.

Belgie… De Amerika van Europa..

@RSN: Wat is er nou weer met Amerika? Als het een F350 of een Ram 3500 was geweest dan had er niet zo veel meer van die merkedesh overgebleven.

@mopar: Eerder vrij grote kans geweest dat er een soprano – of gewoon een bang dametje met een .38- uit de Mercedes was gestapt en badabing had gedaan. Second amendment weetjewel.

Schokkend is niet dat een SUV iemand aan de klant duwt (daar koop je immers zo’n ding voor, meestal lukt het door intimidatie maar soms moet je ook gewoon een beetje duwen) maar dat er in Belgie geschaatst wordt!

Die had ik mooi achterna gereden en op zijn bek geslaan als hij uitstapte. Wat een eikel! Kan er iemand zeggen wie er trouwens voorrang had?

De brug in kwestie is een eenrichtingsverkeer brug waar sommige mensen in veel gevallen met een bruin kleurtje en een oude Mercedes zich liever niet aan houden. Dus ik ben blij dat die terreinwagen de eikel op zijn plaats zet, btw kijk eens naar de binnenspiegel van de Mercedes dan zie je een onnodige hoop sieraden hangen wat bijzonder in trek is bij een bepaalde bevolkingsgroep.

@mercedesclsfan: Niet zo politiek correct zijn he? gewoon zeggen waar het op staat…

@mercedesclsfan: Dus als het een blanke was geweest in die Mercedes had je het afgekeurd?

@mercedesclsfan: Tijd dat je je feiten controleert. Die brug is 2 richtingverkeer waarbij die Mercedes voorrang heeft op de SUV. Er kan maar 1 auto per keer passeren, dat is wel waar.

hahaha geniaal filmpje. Conclusie, koop een suv?


Letselschade Advocaten Nederlands

No comments:

Post a Comment